יום ראשון, 24 במרץ 2013

הערכות לשעת חירום



מדינת ישראל נמצאת מעל לשבר הסורי האפריקאי שעובר ישירות בעמק הירדן ובבקעת הירדן, דרך ים המלח והערבה ועד לים סוף. נתון זה מעמיד את המדינה בסכנת רעידת אדמה מתמדת. כבר שנים מזהירים מדענים מפני רעידות אדמה אפשריות ולאחרונה נערך תרגיל ענק בהשתתפות פיקוד העורף וכל יתר הגופים האמורים לתפקד בשעת חירום. תרגיל זה בדק היערכות לשעת חירום בתחום רעידות האדמה.
הערכות לשעת חירום – תמ"א 38
במסגרת הערכות לשעת חירום מפעילה המדינה תוכנית מתאר ארצית בשם תמ"א 38 אשר נועדה לחזק בניינים ולהכין אותם לאפשרות של רעידת אדמה חזקה. על מנת שהדבר יהיה כדאי החליטה המדינה כי ניתן יהיה להוסיף עוד כשתי קומות על כל מבנה אשר ייכנס לפרויקט זה ועל ידי כך להפוך אותו לכדאי עבור כל הגורמים אשר מעורבים בעניין. הקבלן אשר מבצע את החיזוק לבניין יוכל לבנות עוד שתי קומות ולמכור את הדירות ברווח גדול, וכך כולם מרוויחים מהפרוייקט. דיירי הבניין מקבלים חיזוק המבנה ללא עלות, וגם את שיפוץ המבנה וכל המסביב לו, והקבלן יכול למכור כארבע דירות ברווח ניכר.
הערכות לשעת חירום בבית
יש כמה דברים אשר צריך לעשות בבית מעבר לחיזוק המבנה. הערכות לשעת חירום בבית מאד חשובה מכיוון שבסופו של דבר מרבית הפגיעות בבית מתרחשות כתוצאה מנפילת חפצים או מדפים עמוסי ספרים, דליפות גז ושריפות. נגד כל אלה ניתן לעשות הערכות מקדימה לשעת חירום.
הערכות לשעת חירום – רשימת בדיקה חיונית
·         לוודא כי מעל למיטות אין מדפים עם דברים כבדים עליהם
·         ספריות יש לחזק לקיר ולייצב את הטלויזיה
·         לוודא כי דוד המים החמים מחוזק לתושבת שלו וכך גם בלוני הגז בבניין
·         חפצים כבדים וגדולים יש לשים על הריצפה
·         חומרים דליקים ורעילים לאחסן במקום מרוחק מחום ונעול
הערכות לשעת חירום כוללת גם אחזקת פנס ותרופות בסיסיות בבית, קצת מזון יבש, בקבוקי מים וכיוצא בזה, על מנת להבטיח מצב בו הבית והנמצאים בו יהיו מוכנים לכל צורך שהוא.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה