יום שני, 24 באפריל 2017

פסילה מנהלית



פסילה מנהלית היא שלילת רישיון הנהיגה של אדם באופן זמני – לפני שהתקיים בעניינו משפט פלילי, על ידי קצין משטרה, במקרים בהם אדם עבר עבירת תנועה מן המנויות בפקודת התעבורה או היה מעורב בתאונת דרכים.

מתי ניתן לפסול את רישיון הנהיגה?
ניתן לפסול את רישיונו של הנהג פסילה מנהלית כאשר הנהג עבר את אחת מן העבירות המנויות בפקודת התעבורה – כגון נהיגה בשכרות ואי מתן זכות קדימה להולך רגל – במקרה זה הפסילה היא ל – 30 יום ומטה; כאשר הנהג היה מעורב בתאונה – במקרה זה הפסילה היא ל – 60 יום ומטה; וכאשר הנהג היה מעורב בתאונה שגרמה למותו של אדם – במקרה זה הפסילה תהיה ל – 90 יום בדיוק. הפסילה יכולה להינתן רק על ידי קצין בדרגת פקח ומעלה. כמו כן, מצב נוסף הוא מצב בו שוטר שאינו קצין בדרגת פקח ומעלה סבור כי ראוי לשלול מנהג את רישיונו. במקרה זה, רשאי השוטר לקחת מן הנהג את הרישיון, לתת לו אישור תנועה זמני על הכביש ולזמן אותו לשימוע בפני קצין, אשר יהיה מוסמך, בהתאם לשיקול דעתו, לשלול את רישיונו.


מהן העבירות שניתן לתת בגינן פסילה מנהלית בלא מעורבות בתאונת דרכים?
העבירות בגינן ניתן לתת פסילה ל – 30 יום, ובלי מעורבות בתאונה הן: אי מתן זכות קדימה בדרך חוצה או בצומת, נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול, נהיגה ברכב לא תקין המהווה סיכון, עקיפה מסוכנת או עקיפה בדרך לא פנויה, נסיעה במהירות שהיא 30 קמ"ש מעל המותר בכביש עירוני ו – 40 קמ"ש מעל המותר בכביש בינעירוני, אי מתן זכות קדימה להולך רגל תוך גרימת סיכון, משקל יתר של 25% ומעלה מן המשקל המותר של כלי הרכב, הובלת חומרים מסוכנים שלא כחוק ונסיעה במחסום רכבת בזמן שהמחסום עולה או יורד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה