יום רביעי, 13 בדצמבר 2017

כל מה שצריך לדעת על אגזוזי ספורט



היכרות עם מערכת הפליטה ועם המאפיינים של אגזוזי ספורט יכולה לסייע למי שרוצה לשפר את ביצועי הרכב. כמו אגזוזים אחרים, גם אגזוזי ספורט מיועדים לפלוט מתוך המנוע את התערובת השרופה שנוצרת בגלל הדלק בתא השריפה. למערכת הפליטה של רכבי ספורט ורכבים פרטיים תפקיד קריטי בשיפור ניצולת המנוע ובעזרת אגזוזי ספורט ניתן להפחית זיהום אוויר.

בנוסף, לא רבים מביאים בחשבון את היתרונות של מערכת פליטה תקינה בהקשר של השקטת רעשים. הנטייה הנפוצה היא לייחס לאגזוזי ספורט רעש רב כמו של מכוניות מרוץ, בעוד מאחורי הקלעים הם מבצעים תפקיד חיוני של השקטת רעשים הנוצרים בתוך המנוע עקב פיצוץ הדלק. במילים אחרות, הרעש מהמנוע ללא מערכת פליטה יכול היה להיות הרבה יותר גבוה.


תקלות נפוצות ותיקונים של אגזוזי ספורט
החשיבות הגבוהה של אגזוזי ספורט מחייבת נהגים ובעלי רכבים לזהות בזמן את התקלות הנפוצות. זיהוי בזמן של התקלה חוסך זמן בטיפול בבעיה ומונע הוצאות מיותרות על החלפת מערכת הפליטה לאגזוז חדש. את התקלות הנפוצות אפשר לזהות באמצעות רעש של דליפת אוויר מאזור מערכת הפליטה, בעקבות כישלון בבדיקת זיהום אוויר של מכוני הרישוי במבחן השנתי ועל בסיס ריח חזק שעולה לרכב במהלך הנסיעה.
התיקון הנפוץ של אגזוזי ספורט מתבצע באמצעות ריתוך והוא מחייב רמת מיומנות גבוהה מצד מכונאים מורשים. במקרים נדירים שבהם אי אפשר לרתך את מערכת הפליטה או לתקן אותה, ההמלצה היא להחליף את האגזוז לחדש. החלפת אגזוזי ספורט מתבצעת גם היא במוסך ייעודי והמחיר נקבע לפי סוג הרכב ודגם מערכת הפליטה. אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי האגזוז המתאים ולהשוות בין הדגמים לפי מפרט טכני ועלויות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה